Berlingske Business

Når medarbejderne ikke vil på efteruddannelse

394279225
ARKIVFOTO Foto:

Kasper er leder på en mellemstor produktionsvirksomhed. Sidste år havde virksomheden et pænt overskud, der blev brugt på at købe nye maskiner til virksomhedens fabrik.

De nye maskiner er koblet sammen med nogle computerprogrammer, og det kræver derfor nogle digitale kompetencer hos medarbejderne at benytte dem. Virksomheden kan vælge at finde nye medarbejdere, som har de rette kompetencer, men de beslutter sig i stedet for at betale for efteruddannelse til de eksisterende medarbejdere, så de kan blive kvalificeret til arbejdet med de nye maskiner. Efteruddannelsen skal dog foregå i medarbejdernes fritid.

Businessman making decision in office

Flere medarbejdere siger til Kasper, at det er helt unødvendigt med efteruddannelsen, og at det er urimeligt, at de skal opkvalificere sig i deres fritid.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen