Berlingske Business

Når medarbejderne ikke kan samarbejde

515814736.jpg

Simon er direktør for et mindre rejsebureau, som han selv har startet.

Fordi virksomheden stadigvæk er lille, er det vigtigt for Simon, at alle medarbejderne har det godt sammen og kan arbejde sammen på kryds og tværs.

Men medarbejderne Jonas og Nikolaj har store samarbejdsvanskeligheder. Deres uenigheder over en opgave kan eskalere og ende i store skænderier, og de taler nedsættende om hinandens arbejde til de andre medarbejdere. Det skaber uro og dårlig stemning i virksomheden og påvirker alle.

Simon har forsøgt at påtale problemerne over for Jonas og Nikolaj et par gange, men uden at det har ført til nogen ændring i deres adfærd.

Arbejdsgangene på rejsebureauet kræver, at alle kan arbejde sammen, og det er derfor ikke muligt konsekvent at sætte Jonas og Nikolaj på forskellige arbejdsopgaver.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen