Berlingske Business

Når medarbejderen vil på orlov igen og igen

309941807.jpg

Hans Peter har for tre måneder siden overtaget ansvaret for en it-afdeling med 12 medarbejdere. Afdelingens suverænt dygtigste konsulent er også eventyrer. Derfor har han hen over de seneste ti år tre gange taget til Himalaya i vintermånederne.

De første to gange fik han bevilliget orlov, men da en ny it-chef kom til, var det slut. Derfor sagde medarbejderen op sidst på efteråret og fik en ledig stilling i firmaet igen i april, da han var tilbage fra Østen.

Nu er det efterår igen, og medarbejderen har bedt om fire måneders orlov fra 1 november. Det sker samtidig med, at arbejdspresset vokser, fordi en stor ordre skal leveres ved årets udgang.

Hans Peter kan dårligt undvære medarbejderen og ved, at han er svær at erstatte. Omvendt ved han også, at medarbejderen kan finde på at sige op på stedet, hvis han ikke får orlov.

Hvad skal Hans Peter gøre?

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen