Berlingske Business

Når medarbejderen vil det hele – på én gang

PIX-jobsamtale
ARKIVFOTO Foto:

Hvad gør man som leder, når medarbejderen vil det hele på én gang, og du tvivler på, at medarbejderen magter det? Deltag i Ugens Dilemma.

Du er direktør i et rådgivende ingeniørfirma, og du har lige afholdt den årlige runde MUS med afdelingens 20 medarbejdere. En af dem – Maja – gav ved samtalen udtryk for, at hun ønsker at tage en to-årig MBA-uddannelse.

Maja er en dygtig projektleder, og du ser ingen faglige forhindringer i at efterkomme hendes ønske. Du kan bare ikke slippe tanken om, at Maja vil gabe over mere, end hun kan overkomme. Hun har tre børn, er engageret i frivilligt arbejde og løber derudover maraton. Du har svært ved at se, hvordan hun kan få det hele til at hænge sammen med den ønskede efteruddannelse, der er både tidsmæssigt og mentalt krævende.

Nu er du i tvivl. Skal du bevilge en kostbar efteruddannelse, som du er i tvivl om, at Maja kan gennemføre? På den ene side vil du gerne anerkende Majas engagement. På den anden side synes du, det ligner et dødfødt projekt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen