Berlingske Business

Når medarbejderen tager æren for en andens arbejde

ledelses01122013
Rasmus har taget æren for Stines arbejde, og det har resulteret i en bonus. Hvad gør du som teamchef, når du opdager dette?

Hvad gør du som teamchef, når du finder ud af, at en medarbejder har været lidt for langt fremme i skoene og har taget æren - og bonussen - for en andens arbejde. Deltag i ugens dilemma.

Du er teamchef for 17 medarbejdere i en udviklingsafdeling i en stor produktionsvirksomhed.

Medarbejderen Rasmus har været i teamet i halvandet år og er meget dygtig og ambitiøs. Han har netop været tovholder på en opgave, og du er selv meget imponeret over resultatet, hvilket du fortæller ham. Rasmus tager roserne til sig og lægger ikke skjul på, at han også selv er stolt over sit arbejde.

dilemma_svar_01122013

Du vælger at honorere hans store arbejde med en ekstra bonus. Et kort stykke tid efter finder du dog ud af, at Rasmus måske har været lidt for meget fremme i skoene. For alt lader nu til, at det i virkeligheden er medarbejderen Stine, der har fået den endelige idé til løsningen af opgaven, ligesom hun også har lavet en stor del af det arbejde, som Rasmus har taget æren for.

Hvad gør du?

(Se svarmulighederne længere nede. Kan ikke ses på mobiltelefonen)

.

.

.

.

.

.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen