Berlingske Business
09:25ALK-aktien falder efter fransk påbud

Når medarbejderen konstant får nye idéer

pix-question

Et væld af ideer kan ende med at blive opfattet som brok - hvad gør den kloge chef så?

Du er leder af IT-afdelingen i en større dansk kommune. For et halvt år siden ansatte du Jacob, som er en energisk og karismatisk medarbejder. Du havde håbet på, at han ville tilføje noget initiativ til afdelingen og skubbe til det sociale såvel som det faglige miljø.

Det er så sandelig også sket. I begyndelsen var du glad for, at Jacob kom med friske øjne på arbejdsgangene og ikke var bleg for at foreslå ændringer. Han er imidlertid fortsat med at komme med nye ideer dag ud og dag ind. Påfundene handler om alt lige fra fordelingen af arbejdsområder til nye projekter.

Du sætter fortsat pris på Jacobs initiativrighed, men er bekymret for, om han passer ind i afdelingen. Du har lagt mærke til, at flere af hans kollegaer er irriterede over ham. Direkte adspurgt afslører en af dine medarbejdere, Pia, at hun opfatter Jacobs idéer og forslag som brok. Hun føler, at Jacob med sin strøm af idéer kritiserer og sætter spørgsmålstegn ved alt det arbejde, der udføres i afdelingen.

Du har desuden bemærket, at Jacob ofte kaster en masse bolde i luften uden at gribe dem igen – og at de tiltrængte forandringer derved udebliver.

Stem på hvad du ville gøre som leder og deltag i debatten nedenfor.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen