Berlingske Business

Når medarbejderen kommer på arbejde i shorts

Pix: sommertøj

Kan man som mellemleder gribe ind, hvis en medarbejder møder op i upassende påklædning, når firmaet ikke har nogen nedskreven dresscode? Deltag i Ugens Dilemma.

Carsten er mellemleder i en større dansk bank, hvor der ikke eksisterer noget decideret regelsæt for medarbejdernes påklædning i sommervarmen.

​Det har ikke været noget problem tidligere, da medarbejderne har været gode til selv at vurdere, hvordan de skal klæde sig efter sommervejret og samtidig bevare et professionelt look.

Carsten er nu kommet i en uvant situation, da en nyansat medarbejder tilsyneladende har svært ved at afkode kulturen i forhold til netop sommerpåklædning. Medarbejderen Søren er gentagne gange kommet på arbejde iført shorts og sandaler, hvilket flere af hans kollegaer har udtrykt en vis forargelse over. Selvom Søren ikke sidder i møder med kunder, mener kollegaerne alligevel, at det sender et forkert signal til kunderne.

Carsten er i tvivl om, hvordan han skal gribe situationen an, da der jo ikke er nedskrevne regler for, hvordan medarbejderne skal gå klædt.



Kilde: Lederne / www.lederne.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen