Berlingske Business

Når medarbejderen ikke vil tale om stress

Young business man under stress with headache
ARKIVFOTO.

Du har har en mistanke om, at en af dine ansatte er stresset eller godt på vej til at blive det. Hvad gør du? Deltag i ugens dilemma.

Pernille er afdelingschef i et pensionsselskab og har seks akademiske medarbejdere i sit team.

På det seneste har Pernille bemærket, at Søren har ændret adfærd. Han har kortere lunte end vanligt, og det er blevet mere reglen end undtagelsen, at han sender mange og lange mails om arbejdsopgaver sent på aftenen.

Normalt har Pernille et fint forhold til Søren – tonen mellem dem er uformel og gerne humoristisk. Derfor ville Pernille ikke have forestillet sig, at det skulle blive vanskeligt at tale med Søren om, hvad der foregår. Men også det er forandret. Han trækker sig fra det sociale og undgår øjenkontakt.

Pernille har en mistanke om, at Søren er stresset eller godt på vej til at blive det. Hun har forsøgt at tale med ham om, hvorvidt han føler sig presset, hvilket han blankt afviser – han har bare lige nogle deadlines, der skal overstås. Pernille oplever Sørens adfærd som afvisende og er bekymret for, om hun går ham for nær, hvis hun insisterer på, at de skal tale om stress.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen