Berlingske Business

Når medarbejderen ikke er god til engelsk

Two handsome businessmen in office
Arkivfoto fra Iris.

Torben er leder i en stor dansk eksportvirksomhed. Virksomheden har efter nogle forrygende år valgt at udvide forretningen og etablere kontorer i en række lande. På grund af den spirende succes på det globale marked har bestyrelsen besluttet, at virksomhedens koncernsprog nu er engelsk.

Medarbejderne får tilbudt engelsk-kurser for at blive klædt på til forandringen. De fleste medarbejdere takker ja til kurset, men enkelte mener, at det er spild af tid, fordi de i forvejen er gode til engelsk. Én af dem er Peter.

Office workers during their job

Torben opdager dog senere, at Peter langt fra er god til engelsk. Han forsøger derfor igen at få Peter til at sige ja til et kursus, men Peter takker endnu engang nej.

Torben mener, at Peters dårlige engelskkundskaber gør, at han ikke løser sine opgaver på tilfredsstillende vis. Han vil dog nødig af med ham, da Peter ellers er en dygtig medarbejder med høj anciennitet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen