Berlingske Business

Når medarbejderen har en dårlig attitude

155711111.jpg
Iris-foto: Hvad gør man, når en medarbejder har en dårlig attitude?

Louise er afdelingsleder for et team af syv medarbejdere i en medlemsorganisation. For et år siden ansatte hun Peter til at hjælpe med at implementere et nyt it-system i organisationen og uddanne organisationens
ansatte i at bruge det. Implementeringen er gået langt hurtigere og mere gnidningsfrit, end nogen havde turdet håbe på, og der er ingen tvivl om, at Peter er en stor gevinst for organisationen.

På et mere personligt plan er Louise dog ikke glad for ham. Han brokker sig hele tiden over stort og småt, og Louise oplever, at han ved enhver given lejlighed forsøger at underminere hendes autoritet. Også hans
samarbejde med de andre teammedlemmer lader noget tilbage at ønske. Hun ved, at de andre i teamet ikke er glade for at have ham som kollega.

521200120.jpg


Tidligere på året tog Louise en snak med ham om hans attitude, men der er ikke sket nogle forandringer.

En dag ved et fællesmøde i teamet opfører Peter sig arrogant. Han skyder alle andres idéer ned, og hans feedback til de andre er ikke særlig konstruktiv.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen