Berlingske Business

Når medarbejderen er model - kan virksomheden stadig bruge billederne?

457572442.jpg
Hvad skal Tina gøre?

Tina er marketingchef for virksomheden LabreLameller, der sælger gardiner og persienner.

For nogle år siden skulle Tina bruge nogle billeder til produktfoldere, bannere og til virksomhedens hjemmeside. Hun ville gerne lave nogle situationsbilleder af virksomhedens medarbejdere sammen med produkterne.

Jesper – en skattet medarbejder med et stærkt kæbeparti – var den første til at melde sig som model for Tina. Billeder af Jesper, der ruller en persienne op og ned, har nu ligget på hjemmesiden i to år.

I mellemtiden har Jesper fået nyt job hos konkurrenten GormsGardinService. Nu har han sendt Tina en mail, hvori han skriver, at han ikke ønsker, at LabreLameller fortsat anvender billeder af ham i deres marketing-materiale eller på hjemmesiden.

Tina er i tvivl om, hun skal efterkomme Jespers ønske. Billederne af Jesper er de bedste, hun har. Samtidig er hun heller ikke sikker på, at han overhovedet har krav på at få dem fjernet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen