Berlingske Business

Når man til jobsamtalen bliver spurgt til sin nuværende løn

561824056.jpg

Troels er blevet kaldt til samtale på en drømmestilling som leder i en rådgivende ingeniørvirksomhed. Spændt møder Troels op til samtalen med sin potentielt kommende chef, Jette. Troels føler, at han kommer rigtig godt fra start, og at de har en behagelig samtale. Men Jette rammer et ømt punkt hos Troels, da hun efter en halv time spørger, hvor meget Troels tjener i sit nuværende job.

Ønsket om et jobskifte udspringer blandt andet af, at Troels længe har følt sig forbigået ved de årlige lønforhandlinger. Hans nuværende løn er et godt stykke under gennemsnittet for andre ledere med samme anciennitet som ham. Troels har ikke lyst til at svare på spørgsmålet, da han er bange for, at Jette i så fald vil tilbyde ham en tilsvarende lav løn, hvis han får stillingen.  På den anden side ved han, at konkurrencen om stillingen er hård, og han har ikke lyst til at fremstå uhøflig ved at nægte at svare på spørgsmålet.

Kilde: Lederne / www.lederne.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen