Berlingske Business

Når lønniveauet i branchen løber løbsk

Ugens dilemma 26.08.2015

Hvad ville du gøre som personaleansvarlig, hvis du ikke kunne tiltrække de rette ansatte, fordi ledelsen ikke vil bruge løn som konkurrenceparameter? Deltag i Ugens dilemma.

Per er personaleansvarlig i en virksomhed, der udvikler og producerer automatiseringsløsninger til industrien.

Gennem de seneste par år har Per haft stadigt sværere ved at rekruttere ingeniører til virksomheden.

Virksomheden har en bevidst politik om ikke at være lønførende – et princip, som ligger den administrerende direktør meget på sinde. Per oplever derimod uviljen mod at bruge lønnen som konkurrenceparameter som en forhindring. Der er kamp om ingeniører, og virksomheden ligger ikke i en af landets større byer. Gang på gang oplever Per, at kandidater vælger virksomheden fra, fordi lønniveauet ikke svarer til, hvad konkurrenterne tilbyder.

Per er tiltagende frustreret over situationen, som hæmmer virksomhedens vækst. Men han har svært ved at se for sig, at han får overbevist topledelsen om, at ingeniørernes lønninger skal sættes op.

Hvad mener du, den personaleansvarlige bør gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen