Berlingske Business

Når lederen overvejer at fyre langtidssygemeldt

worried
Ville du kunne få dig selv til at fyre en langtidssygemeldt medarbejder? Deltag i ugens dilemma her.

Ville du kunne få dig selv til at fyre en langtidssygemeldt medarbejder? Deltag i ugens dilemma her.

Claus er butikschef i et møbelvarehus. En af Claus’ medarbejdere, Merete, har været sygemeldt i tre måneder med en kompliceret og smertefuld diskusprolaps. Desværre har Meretes første operation ikke haft den ønskede effekt, og hun har nu fået at vide, at hun skal opereres igen.

Det betyder, at sygemeldingen kommer til at trække ud. Nu overvejer Claus, om det klogeste vil være at afskedige Merete, når hendes sygefravær overskrider 120 dage.

Men butikschefen har moralske kvababbelser, for han har været glad for Merete og bryder sig ikke om tanken om at skille sig af med en medarbejder, fordi hun er blevet syg. På den anden side kan sygefraværet mærkes på driften, og Claus tvivler på, om Merete nogensinde bliver frisk nok til at stå i butik igen.

Hvad skal Claus gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen