Berlingske Business

Når lederen ikke vil holde ferie

afsd

Hvad gør man med ledere, der ikke holder ferie? Deltag i Ledelsens Dilemma.

.

.

.

Du er afdelingsleder for fire teams i en større forsikringsvirksomhed. En af teamcheferne, Ulrik, er en yngre og frisk medarbejder, der endnu ikke selv har familie.

Din fornemmelse er, at Ulrik elsker at arbejde – han opholder sig i hvert fald meget på arbejdspladsen – og han er meget ambitiøs.

Tidligere har du haft en samtale med Ulrik om, at han skal huske at holde sin ferie, som han har tendens til at springe over – ikke mindst fordi han er rollemodel for 11 medarbejdere.

Da hovedferien skulle planlægges, fik du ham med nød og næppe til at melde tre ugers sammenhængende sommerferie ind.

Du er nu selv taget på ferie, men har ad omveje fået at vide at Ulrik ofte er at finde på arbejdspladsen, selvom han burde holde ferie.

.

.

.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen