Berlingske Business

Når lederen er yngre end medarbejderne

iriiris
Chefen, der tager en chance ved at ansætte en ung og uerfaren teamleder, har pligt til at stå til rådighed med støtte.

Hvad ville du gøre som chef, hvis en af dine mellemledere har problemer med at 'slå igennem' hos sine medarbejdere, fordi han er yngre og mindre erfaren. Deltag i Ugens Dilemma.

Du er filialchef i en bank, hvor du for et halvt år siden ansatte Mads som en af dine teamledere. Mads er 31 år og er væsentligt yngre end medarbejderne i hans team, der alle har en del års erfaring i banken.

Du kan se, at Mads er udfordret af at lede en gruppe ældre og mere erfarne medarbejdere. Han er lidt ”firkantet” i sin ledelsesstil – holder sig til reglerne og gør meget ud af at markere, at han bestemmer.

Som Mads’ chef kan du se, at hans ledelsesstil provokerer medarbejderne. Du er overbevist om, at den strikse måde at være leder på skyldes, at Mads føler sig usikker og har brug for fremstå som en autoritet.

Hvad skal du gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen