Berlingske Business

Når lederen er udpræget B-menneske

Hvad ville du gøre som chef, hvis en af dine meget dygtige og effektive mellemledere ofte kommer for sent på arbejde? Deltag i Ledelsens Dilemma.

Du er afdelingschef for 67 medarbejdere fordelt på fem teams i en stor finansiel virksomhed.

En af teamcheferne, Anette, har været ansat i virksomheden i et halvt år. Hun er ualmindelig god til sit arbejde, men du har lagt mærke til, at hun ofte kommer senere end alle andre om morgenen, ligesom hun de første timer på pinden ikke virker synderlig arbejdsom. Forleden kom hun også for sent til et fælles afdelingsmøde, der var booket til 9.30.

Når hun i løbet af formiddagen er helt oppe i gear, arbejder hun benhårdt, og du har aldrig oplevet, at hun ikke har færdiggjort sit arbejde til tiden.

Til en mus-samtale fortæller Anette dig, at hun er udpræget B-menneske og har meget svært ved at fungere om morgenen. Hun efterspørger muligheden for, at hun i højere grad kan indrette sin arbejdsdag efter hendes døgnrytme, fordi hun mener, at hun på den måde bedre kan udnytte sit fulde potentiale.

Hvad gør du?



Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen