Berlingske Business

Når lederen er træt af ”kvinde-stemplet”

ugens dilemma
Foto:

Læs og deltag i ugens dilemma her.

Anette er Public Affairs-manager i en global medicinalvirksomhed. Her kører hun et tæt parløb med Mads, der er Public Relations-manager. Medarbejderne i deres teams deler storrumskontor, og i det daglige opfattes PA og PR som én afdeling. Samarbejdet mellem Anette og Mads fungerer rigtig godt, og de henter gensidig inspiration hos hinanden.

På det seneste har Anette bemærket noget, der er blevet en tiltagende gene for hende. Og hun synes, det er svært at tale højt om:

Når medarbejderne kommer til Anette og Mads efter råd og vejledning er der et mønster, som efterhånden er ved at få Anette op i det røde felt:

Mens medarbejderne typisk taler med Mads om faglige udfordringer og strategier, er det som om, Anette er en magnet for diverse følelsesmæssige problemstillinger og interne konflikter: En medarbejder brokker sig over, at kollega altid glemmer at afbestille mødelokaler, hvis der ikke bliver brug for det alligevel. En anden medarbejder er oprevet og føler, at en kollega er gået bag om ryggen på ham…

Hvordan får Anette sat en stopper for det uden at lægge sig ud med hele afdelingen – og måske også med Mads?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen