Berlingske Business

Når lederen er bange for at blive fyret

Guhg

Du er mellemleder i en IT-virksomhed. Du har været ansat i to år først i et vikariat og siden i en fast stilling, hvor hovedopgaverne har været udrulningen af et nyt intranet og optimering af interne processer som eksempelvis kortlægning af arbejdsgange.

Virksomheden har det seneste år mistet markedsandele, og I har mistet flere store kunder til konkurrerende firmaer. Der er ikke varslet fyringer endnu, men du føler dig overbevist om, at de er på vej.  Du har været glad for arbejdet, og det er også dit indtryk, at de har været glade for dig, men nu er intranettet oppe at køre, og de fleste opstartsproblemer er oversået. Du frygter at din stilling er nem at skære væk, og at du derfor står for skud i en eventuel fyringsrunde.

Det er begyndt at påvirke dig i dagligdagen, hvor du overfortolker rygter og kommentarer på kontoret, og du har en kortere lunte over for dine medarbejdere.

Hvad gør du?

1) Du beder din chef om en samtale for at finde ud af, om din frygt for at blive fyret er velbegrundet.

2) Du taler med din chef om, hvordan du gennem din rolle som ansvarlig for intranet og interne processer kan bidrage til at øge væksten i virksomheden.

3) Du gør dig umage med at påtale dine gode resultater overfor chefen, når du kan, og så håber du på det bedste.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen