Berlingske Business

Når lederen bliver chefens stik-i-rend-dreng

telefon
Chefen beder ofte lederen om at hente hende en kop kaffe, fylde papir i printeren eller passe hendes telefon. Foto:

Hvad ville du gøre som leder, hvis din chef hele tiden sætter dig til småopgaver, som ellers hører under sekretæren eller kontormedhjælperen. Deltag i Ledelsens Dilemma.

Du er afdelingsleder i et varehus, hvor du har været ansat i godt et års tid. Dit kontor ligger lige ved siden af varehuschefen, som du har et tæt samarbejde med. Du føler, at hun lytter til dig og værdsætter din mening, og du får lov at prøve mange nye tiltag af inden for medarbejdertrivsel, rekruttering etc.

Hun har dog en vane med at bede dig om at løse opgaver, som du ikke synes, er dit bord. Typisk er det noget med at hente hende en kop kaffe, fylde papir i printeren eller passe hendes telefon, mens hun er i møde. Det irriterer dig lidt, men du har undladt at sige noget.

En dag kalder hun dig ind på sit kontor og spørger, om du ikke vil købe en gave til hendes mand, som har fødselsdag i morgen. Bare et slips eller en parfume eller noget i den retning. Hun forklarer, at der er dukket en hastesag op, så hun ikke selv kan nå at købe gaven.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen