Berlingske Business

Når kollegaen bliver for privat

Gossip in the office

Hvor private kan kolleger være? Og bør en mellemleder reagere, når en kollega fortæller lidt for intime detaljer fra privatlivet? Deltag i ugens dilemma.

Uffe er mellemleder i en større dansk butikskæde, hvor han er afdelingsleder for cirka 25 medarbejdere.

I løbet af den seneste uge har Uffe modtaget et par klager over salgsassistenten Camilla, som netop er vendt tilbage fra sommerferie. Klagerne går på, at Camilla konstant fortæller om sin kærlighedsferie til Paris med sin nye kæreste. Kollegaerne finder Camillas historier stødende og upassende, da de til tider involverer seksuelle hentydninger.

Uffe har selv hørt Camilla fortælle om sin ferie, men han er ikke stødt på den slags detaljer, som kollegaerne finder stødende. Uffe er i tvivl, om han skal reagere, fordi medarbejdersammensætningen er meget blandet, og medarbejderne har forskellige opfattelser af, hvad der passende på en arbejdsplads.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen