Berlingske Business

Når kollegaen bliver chef

Ugens dilemma 19.08

Kan kolleger fastholde et venskab, når den ene bliver den andens chef? Deltag i Ugens dilemma.

Laura og Birgitte er gode kolleger på et stort hotel i provinsen. De har arbejdet sammen i hotelkædens møde- og konferencecenter i fem år.

Mere eller mindre tilfældigt er Lauras og Birgittes ægtefæller nære venner, der har holdt sammen siden skoletiden. Det betyder, at Laura og Birgitte også ses privat: De spiser middage, tager på årlige skiferier sammen med et tredje vennepar, og deres børn leger med hinanden.

Nu har Birgitte fået den appelsin i turbanen, at hun er blevet tilbudt en stilling som servicechef på hotellet. Stillingen indebærer, at hun bliver Lauras nærmeste chef, og det giver anledning til nogle overvejelser. Laura og Birgitte er enige om, at de godt kan holde en professionel distance i arbejdstiden. Men deres privatliv vil fortsat være forbundet i og med, at det ikke kun er Birgitte og Laura, der har en tæt relation, men også deres ægtefæller og børn.

Birgitte er bekymret for, om relationen til Laura vil give hende problemer med at agere som leder.

Hvad skal Birgitte gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen