Berlingske Business

Når julefrokost-udvalget bliver uvenner

julefrokost
Der er nu kun tre uger til julefrokosten, og planlægningen er godt i gang – tror du. For nu kommer medarbejderen Anya til dig og siger, at de er blevet vildt uvenner i udvalget.

Hvad ville du som HR-chef gøre, hvis medarbejdernes julefrokostudvalg er ved at gå i opløsning på grund af uenighed, og den årlige julefrokost dermed er kommet i fare? Deltag i Ledelsens Dilemma.

Du er HR-chef i en stor servicevirksomhed med 330 medarbejdere. Tidligere har HR-afdelingen arrangeret årets julefrokost, men der har været ønsker fra medarbejderne om, at de i højere grad skulle involveres i planlægningen. Derfor har I i direktionen valgt i år at nedsætte et julefrokostudvalg blandt medarbejdere, der selv har meldt sig til opgaven.

Der er nu kun tre uger til julefrokosten, og planlægningen er godt i gang – tror du. For nu kommer medarbejderen Anya til dig og siger, at de er blevet vildt uvenner i udvalget. Blandt andet på grund af Jesper, som flere andre føler kører på frihjul. Han har altid lige et møde eller en vigtig deadline, når udvalget skal mødes. Han har dog fundet tid til at deltage i det sidste møde – kun for at brokke sig og kritisere alt det, som de andre allerede har planlagt, som han finder ”kedeligt”, ”kliche” og alt for meget ”suppe, steg og is”.

Anya fortæller, at hun og tre andre vil forlade udvalget, hvis ikke Jesper ændrer attitude eller helt dropper at være med.

Hvad gør du?

(Se afstemningen længere nede.)

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen