Berlingske Business

Når iværksætterdrømmen slutter

tvivl

Skal iværksætteren kæmpe videre for sin drøm eller sige farvel til virksomheden, når hun først har givet slip på ejerskabet? Deltag i Ugens Dilemma.

Iværksætteren Marie startede for tre år siden en virksomhed, der sælger luksusudstyr til mobiltelefoner. Det krævede hårdt arbejde i starten, men langsomt blev forretningen en succes, og for et halvt år siden fik Marie et tilbud om opkøb fra et udenlandsk selskab, som hun accepterede.

Marie blev, som det var aftalt, ansat som direktør for virksomheden.

Men Marie trives ikke i rollen. De nye ejere er fra Japan, og Marie har svært ved at tilpasse sig til deres stærkt hierarkiske arbejdskultur. Hun har meget ansvar, men hun har ikke længere det sidste ord, og hun er for tiden uenig i ejernes seneste beslutning om at skifte en leverandør ud, for Marie mener ikke, at den nye leverandør kan leve op til den hidtidige kvalitet.

Hun har naturligvis forklaret ejerne om hendes bekymringer, men de er uenige og har valgt at gennemføre skift af leverandør, og nu forventer de hendes opbakning.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen