Berlingske Business

Når intern konkurrence måske hæmmer samarbejdet

107589404.jpg
Modelfoto. Foto:

Kim er direktør i et tøjfirma. Hvert år skal Kim fordele budgetter for det kommende år til firmaets afdelinger.

Salgsafdelingen og marketingafdelingen får hver en pose penge, der varierer i størrelse fra år til år. Nogle år får salgsafdelingen flere penge end marketingafdelingen og omvendt. Salgschefen Karsten og marketingchefen Niels er begge store konkurrencemennesker, der gør alt, hvad de kan, for at få det største budget til deres afdelinger – uanset om det giver mening ud fra et forretningsmæssigt perspektiv.

På den ene side værdsætter Kim konkurrencen mellem de to rivaliserende chefer, for det betyder, at begge afdelinger præsterer deres ypperste for at overgå hinanden på indfrielse af afdelingernes målsætninger. På den anden side frygter direktøren, at den hårde konkurrence går ud over samarbejdet og videndelingen mellem de to afdelinger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen