Berlingske Business
18:04Britisk modekoncern i frit fald efter triste salgstal

Når hanelefanten nægter at hilse

Office brainstorming
En kundechef er bange for, at virksomhedens administrerende direktør vil ødelægge den gode stemning på kontoret. Hvad skal han gøre?  Deltag i ugens dilemma her.

En kundechef er bange for, at virksomhedens administrerende direktør vil ødelægge den gode stemning på kontoret. Hvad skal han gøre? Deltag i ugens dilemma her.

Hans er kundechef i en større servicevirksomhed, hvor han, siden han blev ansat for et år siden, blandt andet har arbejdet strategisk med at skabe gode kundeoplevelser. Én af Hans’ kæpheste er, at alle virksomhedens ansatte altid skal søge øjenkontakt og hilse – på kunder såvel som kolleger.

Samtlige medarbejdere og ledere har været på workshops, hvor Hans har prædiket vigtigheden af, at en god kundeoplevelse begynder med imødekommenhed – og at omgangen kollegerne imellem smitter af på kundernes oplevelse af virksomheden.

Nu har Hans flere gange bemærket, at nogle af cheferne i topledelsen tilsyneladende ikke deler opfattelsen af, at det er god stil at hilse og smile til hinanden. Blandt andet har Hans set husets gamle hanelefant, den administrerende direktør, træde ind i en elevator uden at værdige receptionisten, som stod i elevatoren i forvejen, et blik.

Det ærgrer Hans rigtig meget, at den øverste chef ikke bakker op om Hans’ arbejde, og han er bekymret for, om det vil lykkes ham at ændre kulturen i virksomheden.

Hvad skal Hans gøre?

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen