Berlingske Business

Når grænsen mellem humor og mobning bliver uklar

Businessman making decision in office
Hvad skal Martin gøre? Foto:

Martin er teamchef i et forsikringsselskab, hvor han har 12 medarbejdere under sig. I løbet af de sidste par måneder har han bemærket, at der er blevet 'joket' lidt ekstra med en medarbejder.

For noget tid siden sov medarbejderen Ida over sig og missede et vigtigt møde, hvor hun havde en central rolle for dagsordenen. Martin tog en snak med Ida, som var meget flov over situationen. Historien bredte sig hurtigt, og situationen blev beskrevet mere komisk jo længere tid, der gik.

Stadig fornemmer Martin, at den uheldige situation er et fast frokost-emne, og at Ida hele tiden bliver konfronteret med den pinlige fejl gennem jokes og små bemærkninger.

Martin frygter, at Ida føler sig mobbet. Han ønsker at snakke med medarbejderne om det, men vil på den anden side gerne have sine antagelser bekræftet af Ida.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen