Berlingske Business

Når en konflikt splitter teamet i to

Samtale
ARKIVFOTO Foto:

Hvad ville du gøre som chef, hvis to medarbejdere splitter hele teamet, så det nu ligger i kold krig? Deltag i Ugens Dilemma.

Du er leder af afdelingen for medlemsadministration i en patientforening. Afdelingen består af dig og syv medarbejdere, og jeres arbejdsopgaver kræver, at I arbejder tæt sammen og koordinerer kontinuerligt med hinanden.

To af medarbejderne i teamet har udpræget dårlig kemi. De er forskellige af temperament og bliver ofte uenige. Uenighederne er både af faglig karakter såsom, hvordan opgaver bedst gribes an. Men også alt muligt andet kan forårsage gnidninger. Om døren ind til fælleskontoret skal stå åben eller lukket, om et åbent vindue giver udluftning eller træk, osv.

De sidste par uger har stemningen været særligt giftig efter et sammenstød mellem de to, og det sætter nu sit præg på hele afdelingen. Medarbejderne er splittet i to grupper, der gensidigt ser skævt til den anden. Der er kold luft og dårligt samarbejdsklima på kontoret.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen