Berlingske Business

Når en forandring skal meldes ud

247559956.jpg
Modelfoto. Foto:

En stor produktionsvirksomhed med afdelinger i tre danske byer står over for en gennemgribende organisationsforandring.

Bestyrelsen har valgt at afskedige den nuværende administrerende direktør, og en ny afløser står klar til at tage over. Oven i det skal én af virksomhedens fabrikker flyttes ud af landet, hvilket potentielt kan koste op mod 30 medarbejdere deres job, hvis det ikke lykkes at omplacere dem. Alt dette skal virksomhedens knap 600 medarbejdere orienteres om af bestyrelsen og den øvrige direktion.

Den viceadministrerende direktør Leif vil gerne indkalde til et stort informationsmøde, der også skal live-transmitteres på video, så medarbejdere i den modsatte ende af landet får besked på samme tid. I virksomheden er der ikke tradition for at holde sådanne møder, så alle vil være klar over, at der er noget stort under opsejling.

På den ene side vil ønsker ledelsen at indkalde til mødet i god tid, så flest har mulighed for at være til stede eller se med på video. På den anden side er de bange for, at der bliver skabt usikkerhed og rygter blandt medarbejderne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen