Berlingske Business

Når en byggeplads forstyrrer arbejdsroen

Stressed businesswoman covering her ears with hands
Foto:

En nærliggende byggeplads er til stor gene for dit personale. Men da du jo ikke kan bede en byggeplads om at støje mindre, hvad gør du så? Deltag i ugens dilemma her.

Du er administrationschef i en shippingvirksomhed, hvor du har personaleansvar for omkring 25 medarbejdere, der deler et lyst og normalt velfungerende storrumskontor.

Imidlertid er freden nu i den grad forstyrret. På nabogrunden er et nedrykningsfirma rykket ind og vil de næste tre måneder sætte sit præg på lokalmiljøet med trykluftbor, nedrivningsmaskiner og kørsel med tunge lastbiler. En række erhvervsbygninger af ældre dato skal rives ned, og der skal bagefter bygges nyt.

Der er ikke gået mere end en lille uges tid, før dine medarbejdere begynder at klage over larmen. De har svært ved at koncentrere sig og føler sig generede af larmen. Og du må give dem ret: Larmen er massiv - selv bag hermetisk lukkede vinduer.

Man kan jo ikke så godt bede en byggeplads om at støje mindre. Så nu tænker du over, om der er andet du kan gøre.

Hvad mener du, administrationschefen skal gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen