Berlingske Business

Når en afdeling er ”direktionens darling”

Teleselskabet har en udviklingsafdeling, der imponerer – og skaber misundelse.

Internt i huset har udviklingsafdelingen fået øgenavnet ”Eliten”. En håndfuld medarbejdere har tilkæmpet sig en række særligt gunstige vilkår og stor indflydelse hos topledelsen. Udviklingsafdelingen er kendt for at levere varen i form af knivskarpe analyser og strategier. De finder løsninger, tænker utraditionelt og kreativt og kan påtage sig æren for en pæn del af virksomhedens vellykkede investeringer og forretningsstrategier.

Du er chef for en af husets andre afdelinger – og dine medarbejdere oplever at stå i skyggen af ”Eliten”, når det kommer til bevågenhed fra direktionens side. Samtidig er der for nylig opstået et rygte i virksomheden om udviklingsafdelingens løn- og ansættelsesvilkår. Og nu står misundelsen og forargelsen i fuldt blus.

Medarbejderne i din afdeling beder dig forklare, hvorfor de tjener så meget mindre end kollegerne i udviklingsafdelingen. Og de taler gerne længe og indigneret om ”Elitens” lønniveau og arrogante opførsel. Du synes, det er ved at udvikle sig til en usund misundelse, men du har ingen indflydelse på, hvordan de afdelinger i virksomheden aflønnes.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen