Berlingske Business

Når du ikke kan holde på dine mænd

Active women on meeting
Arkivfoto.

Skal man som leder i et traditionelt kvindefag kæmpe for at fastholde de mandlige medarbejdere for enhver pris? Deltag i Ugens Dilemma.

Du er leder af en daginstitution med 15 pædagoger og omkring 75 børn fordelt på tre vuggestueafsnit. Du er personligt af den overbevisning, at det er bedst for både børn og samarbejde, at begge køn er repræsenteret blandt pædagogerne.

Du har i dine fem år som leder ikke haft store problemer med at rekruttere mandlige pædagoger og medhjælpere. Men desværre bliver mændene ikke så længe hos jer, som de kvindelige pædagoger gør.

Oftest siger de mandlige medarbejdere op efter omkring et års tid. De typiske begrundelser er, at de enten søger udfordringer i institutioner med lidt ældre børn, eller at de alligevel ikke kan se sig selv i faget.

Den store udskiftning blandt de mandlige ansatte udfordrer dig. Du vil helst have voksne af begge køn, men du er samtidig også træt af gennemstrømningen. Derfor overvejer du nu, om du skal gå på kompromis med dit ideal – eller om du kan gøre noget for at fastholde de mandlige pædagoger og medhjælpere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen