Berlingske Business

Når direktøren falder af på den

afs
Hvad gør man, når direktøren præsterer dårligt?

Hvad ville du gøre som mellemleder, hvis din direktør begynder at præstere dårligt? Deltag i Ugens dilemma.

Finn er regnskabs- og logistikansvarlig i en mindre dansk handelsvirksomhed med 15 ansatte og hovedsæde i Tyskland. Han har været ansat i virksomheden en del år, og kender både forretningen, markedet og branchen godt.

Efter nogle år med nedgang kan Finn konstatere, at der nu er vækst i den danske sektor – men indtil videre smitter det ikke af på den lille virksomhed, der tværtimod stadig har fald i omsætningen. Direktøren for virksomheden undlader at forholde sig til, at de danske konkurrenter er i vækst – han kigger mod udlandet og forklarer, at det også går nedad på markedet i Sydeuropa.

Finn er bekymret over direktørens holdning. Særligt fordi han har bemærket, at direktørens energi og præstationer de seneste år er faldet markant. Det virker som om, han har givet op. Direktøren har ellers en fortid i firmaet som initiativrig og driftig salgschef, men efter en omstrukturering for nogle år siden overtog han direktørposten.

Der er arbejdspladser på spil, og Finn grubler over, hvad han skal gøre.

HVAD MENER DU:


 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen