Berlingske Business

Når dine medarbejdere kritiserer den øverste ledelse

produktion_business

Du er nystartet afdelingsleder i en mellemstor virksomhed, der producerer maskindele til det tyske marked. I begyndelsen virkede stemningen i afdelingen rigtig god. Men efter nogle få måneder på posten viser virkeligheden sig at være en lidt anden.

Faktisk oplever du op til flere gange om ugen – for eksempel ude ved kaffemaskinen eller ude på parkeringspladsen – at dine medarbejdere brokker sig til dig over virksomhedens øverste ledelse. ”De klokker jo hele tiden i det – og når det bliver al for tydeligt, laver de bare endnu en strukturændring,” lyder et af kritikpunkterne. Medarbejderne siger blandt andet også, at ”ledelsen jo er helt usynlig – kan du ikke gøre noget ved sagen?”

Indtil videre har du valgt ikke at svare eller på anden vis reagere på kommentarerne. Du har dog nævnt over for din egen leder, økonomidirektøren, at der er en del negativ snak om topledelsen blandt medarbejderne. Du er ved at være lidt træt af hele situationen, og du frygter, at den dårlige stemning før eller siden vil gå ud over resultaterne i din afdeling.

På søndag uge bringer vi her på Business.dk – samt i den trykte udgave af Berlingske Business – et bud på en løsning fra en af Ledernes rådgivere.

Kilde: Lederne / www.lederne.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen