Berlingske Business

Når din vigtigste medarbejder tager alle barnets sygedage

Teamwork in the office
Hvad gør man som leder, hvis den bedste medarbejdere altid tager alle barnets sygedage i stedet for ægtefællen? (Foto: Iris)

Hvad gør man som leder, hvis den bedste medarbejdere altid tager alle barnets sygedage i stedet for ægtefællen? Deltag i Ugens Dilemma.

Susanne er chef for et salgsteam på 10 personer i en virksomhed, der leverer bredbånd og telefoni til erhvervskunder. Medarbejderne på Susannes team er alle dygtige sælgere, men især én skiller sig ud.

Summertime

Stine er firmaets supersælger. Hun sælger mere end de andre, og hun får booket langt flere møder med potentielle kunder end nogen anden i teamet.

Stine er i starten af 30’erne, gift og mor til Victor på 3 år. Susanne oplever, at Stine ofte er fraværende med barn syg. Det virker som om, at det altid er Stine, og aldrig hendes mand, som bliver hjemme med den lille.

Gossip in the office

Susanne ville ønske, at Stines mand tog nogle af sygedagene, for hun kan se på tallene, at det har stor betydning om Stine er på arbejde eller ej. Omvendt har hun ikke lyst til at blande sig i, hvordan Stine og hendes mand indretter sig i deres familieliv.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen