Berlingske Business

Når din lederkollega anbefaler ven til job i din afdeling

Chief discussing with  colleague
Foto:

Hvad vil du gøre? Deltag i Ugens Dilemma.

Lisbeth er leder af en afdeling, som varetager e-handlen hos en stor detailvirksomhed.

Hun er i øjeblikket på jagt efter en ny E-commerce manager. Lisbeth har modtaget mange ansøgninger og har allerede fundet seks kandidater, som hun gerne vil se til en samtale.

En dag banker lederen af salgsteamet, Ole, på Lisbeths dør. Han vil gerne anbefale en god ven til stillingen i Lisbeths afdeling. Ole taler varmt om sin ven og påstår, at vennen er særdeles kvalificeret til jobbet.

Group Of Friends Celebrating Birthday At Home Together

Lisbeth er dog ikke sikker på, at Ole kan vurdere vennens kvalifikationer, da Ole intet ved om e-handel.

Samtidig er Lisbeth overbevist om, at den rigtige kandidat til jobbet er blandt de ansøgere, hun selv har udset sig.

Men Lisbeth føler sig presset af Ole til at kalde vennen ind til en samtale. Hun er bange for, at Ole tager det som en personlig fornærmelse, hvis hun ikke tager hans anbefaling alvorligt og giver hans ven en chance.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen