Berlingske Business

Når det sociale ansvar er kørt ud på et sidespor

csr

Hvad ville du gøre som CSR-manager, hvis din indflydelse begynder at sive som sand mellem fingrene. Deltag i Ugens Dilemma.

Det var engang så godt. Samfundsansvar og bæredygtighed var ord, der fik direktion og bestyrelse i forsikringsselskabet til at nikke anerkendende.

Som CSR-manager red Lars på bølgen: Byggede en Corporate Social Responsibility afdeling op, ansatte medarbejdere og udarbejdede handlingsplaner og politikker. Han sad med ved bordet, når beslutninger skulle træffes og strategier lægges.

Men det er alt sammen nogle år siden.

Nu er der langt mellem invitationerne til at deltage på bestyrelsesmøderne, og al snak om klima og socialt ansvar klinger lidt af luksusfænomen og ”first-world-problems”.

I dag er det økonomi- salgs- og marketingafdelingerne, der er inde i varmen og har indflydelse, mens CSR er henvist til et fjernt hjørne på hjemmesiden.

Lars kan ikke længere ignorere fornemmelsen af, at han er kørt ud på et sidespor.

HVAD MENER DU:

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen