Berlingske Business

Når der er slagsmål i toppen

Office fight
Foto: Iris

Slagsmål i topledelsen betyder handlingslammelse og dårligt arbejdsklima i en virksomhed. Deltag i ugens dilemma her.

Du er økonomichef i en stor industrivirksomhed, der netop har gennemgået et generationsskifte, hvor en ny administrerende direktør er kommet til. Udskiftningen i toppen er ikke gået stille af, og intet tyder på fred og fordragelighed fremover.

Tværtimod ser det ud til, at der er store uoverensstemmelser om strategien mellem den nye administrerende direktør og et eller flere medlemmer i direktionen. Der har været medieomtale af krisen, og der spekuleres i, at én af direktionens tre direktører må forlade virksomheden.

Uenighederne i toppen gør det svært for dig at træffe beslutninger, fordi der er opstået en forvirring i hele organisationen om, hvad retningen er.

Samtidig kan du se, at medarbejderne nu også er påvirkede. Kort sagt: Slagsmålet i topledelsen betyder handlingslammelse og dårligt arbejdsklima i hele virksomheden.


Hvordan tackler du uvisheden, indtil der kommer en afklaring?

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen