Berlingske Business

Når den nye leder får alle”skodopgaverne”

Billede
Foto: Iris

Skal man som nyansat leder finde sig i at få alle møgopgaverne? Deltag i Ugens Dilemma.

Maja blev for fire måneder siden ansat i en stilling som leder i sundhedsforvaltningen i en større dansk kommune. Hun er sikker på, at hun er havnet det rigtige sted, for hun trives med lederkollegerne og identificerer sig med forvaltningens værdier.

Alligevel er der én ting, som nager hende. Hun oplever, at hun sidder med alle de opgaver, der giver ballade og absolut ingen synlighed for den øverste ledelse. Hun synes kort sagt, at hun har alle skodopgaverne. Hendes venner siger, at det blot er fordi, hun er forvaltningens nyeste leder, og at der med tiden nok skal lande nogle sjovere opgaver på hendes bord.

Alligevel går det hende på, men hun er i tvivl om hun allerede nu kan tillade sig at gå til sin chef og klage sin nød, eller om hun bør være mere tålmodig.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen