Berlingske Business

Når den nyansatte vil spise frokost alene

666855091.jpg

Thomas er teamleder for syv medarbejdere hos et mindre mediebureau. Teamet er en sammentømret enhed med et godt sammenhold og hyppige sociale arrangementer, som smitter positivt af på arbejdsdynamikken.

For tre måneder siden ansatte Thomas en ny medarbejder, Line. I ansættelsesprocessen fortalte Thomas om teamets tætte samarbejde og de sociale arrangementer. Line gav udtryk for, at hun ønskede at deltage og bidrage til socialt samvær. Men siden Lines ansættelse har hun ikke medvirket til nogle af de sociale arrangementer og deltager sjældent i teamets fælles frokost.

Thomas har svært ved at vurdere, hvorvidt Lines adfærd skyldes mistrivsel, generthed eller manglende lyst til det sociale samvær med teamet. Han ved derfor ikke, hvordan han skal gribe det an, og hvorvidt, han bør blande sig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen