Berlingske Business

Når cheferne kræver større julegaver

Businessman with valentine day presents
Foto:

En enig ledergruppe foreslår, at ledelsen skal have større julegaver end de øvrige medarbejdere. Hvad ville du gøre, hvis du var direktør? Deltag i ugens dilemma her.

På årets sidste ledermøde inden jul, støder direktøren for en produktionsvirksomhed på modstand i sin ledergruppe. Et medlem af ledelsen foreslår nemlig, at virksomhedens ledere i år får en julegave, som er større end julegaven til de øvrige medarbejdere.

Lederens argument er, at virksomheden i det forløbne år har været igennem en proces med at lægge ny strategi. Strategiprocessen har krævet blod, sved og tårer, og lederne har lagt mange timer og kræfter i arbejdet. Som et plaster på såret – både til virksomhedens ledere og deres respektive familier, som også har måttet lide afsavn – vil det føles fair med en større julegave som en slags påskønnelse for indsatsen.

Resten af ledergruppen bifalder forslaget, men direktøren mener umiddelbart ikke, at det vil være klogt at gøre forskel på størrelsen på julegaverne.

Konfronteret med en enig ledergruppe kommer hun dog i tvivl.

Hvad synes du, direktøren skal gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen