Berlingske Business

Når chefens idéer tager pusten fra teamet

idea

Hvad gør den gode mellemleder, når chefen er en hvirvelvind af nye tiltag, som tager hele tiden stjæler medarbejdernes fokus?

Du er leder for et team af seks konsulenter og to grafikere på et PR & reklamebureau. Begreber som ”Innovation” og ”First Movers” er nogle af værdierne i firmaet, og din chef, som er partner og øverste chef i foretagendet, må siges at tage teten i forhold til nytænkning.

Flere morgener om ugen kommer hun hvirvlende ind i det åbne kontorlandskab med nye tiltag, som hun lige har udtænkt fra den ene dag til den anden. Det kan være alt lige fra nye markeder, I skal fokusere på, til anderledes måder at holde kundepræsentationer eller nye metoder til idéudvikling i teamet.

julehygge

Du synes, at det er svært at bevare overblikket og styringen, fordi du ofte må skifte fokus og omprioritere opgaver for teamet. Nu fornemmer du, at det også begynder at påvirke medarbejderne. De stiller dig oftere spørgsmål om ting, som de selv plejer at kunne og ville træffe beslutninger om, de ”leger usynlige”, når chefen kommer buldrende, og generelt flyver der langt færre spontane indfald og samtaler rundt i kontoret, end der normalt gør.

Hvad gør du?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen