Berlingske Business

Når chefen vil følge med i søvnrytmen

653166973.jpg

Torben leder en afdeling på 10 mand i et større rengøringsselskab. På virksomheden har man længe gået op i medarbejdernes sundhed.

Direktionen har nu besluttet at tilbyde medarbejdere og ledere et armbåndsur, som videresender data om deres søvn. Ideen er, at nærmeste leder skal følge den enkelte medarbejders søvnrytme og stå til rådighed med vejledning.

Torben synes, det er grænseoverskridende at skulle følge med i ansattes personlige liv. Og han er bekymret for, om den enkelte ansatte tør trodse et evt. gruppepres og sige nej. Torben kan ligesom alle andre vælge selv at afslå tilbuddet. Men som leder er han nødt til at sælge ideen til sine medarbejdere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen