Berlingske Business

Når chefen siger nej til lederuddannelse

møde

Ny leder har ikke lyst til at gøre sig upopulær ved at kræve uddannelse

Annedorthe er lige blevet udnævnt til leder i en mindre privat virksomhed. Det er hendes første lederstilling, og det ligger Annedorthe meget på sinde at få en grundlæggende lederuddannelse. Især fordi hun får personaleansvar i den nye stilling.

Desværre er Annedorthes chef ikke helt enig: Han argumenterer for, at arbejdspresset i den første tid bliver for stort til, at Annedorthe kan gabe over mere. ”Hen ad vejen kan vi altid tale om efteruddannelse”, siger han. Annedorthe har en fornemmelse af, at det stramme afdelingsbudget også spiller en rolle i forhold til modstanden mod uddannelse.

Uenigheden har sat Annedorthe i et dilemma: Hun har ikke lyst til at begynde sin lederkarriere med at gøre sig upopulær hos chefen, men hun synes heller ikke, at mavefornemmelse og gode intentioner er godt nok, når hun skal have ledelsesansvar for medarbejdere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen