Berlingske Business

Når chefen ikke vil pressetrænes

aaa
Foto:

Hvad gør du, når den nye direktør tror, at han er bedre til at håndtere pressen, end han egentlig er? Deltag i Ugens Dilemma her.

Du er kommunikationschef i et forsikringsselskab, hvor I netop har fået et nyt medlem af direktionen. Den nye direktør bliver ansvarlig for et område, som af og til har pressens kritiske bevågenhed.

Derfor har du som en selvfølge inviteret ham til en session, hvor I sammen kan tale om faldgruber og budskaber i forhold til potentielle pressesager, hvor direktøren kommer til at være talsmand. Men din anmodning er blevet afvist.

Den nye direktør mener ikke, at han har behov for assistance i forhold til pressehåndtering. Han fortæller, at han fra sin tidligere arbejdsplads har gode erfaringer med pressen.

For en sikkerheds skyld har du researchet lidt på direktørens baggrund, og du har da også fundet adskillige klip på nettet med hans tidligere tv-interviews. Men du deler desværre ikke direktørens vurdering af, at der ikke er behov for lidt coaching. Du er mildest talt ikke imponeret, og nu gruer du for, at direktøren kan komme til at skade forsikringsselskabets brand, når han fremover skal udtale sig.

Hvad gør du?

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen