Berlingske Business

Når chefen er langt væk

Louise
Louise bor i München, men arbejder i en dansk virksomhed, som til tider føles langt væk. Hvad skal hun gøre? Foto: Iris

Louise er leder af en dansk salgsafdeling med 25 medarbejdere. I knapt et år har hun boet sammen med familien i München. Møder med medarbejderne foregår derfor som videomøder eller over telefonen. Hun er i afdelingen en uge ca. hvert kvartal.

Louise er ret opmærksom på, at afstanden giver visse udfordringer, blandt andet når det gælder at sikre et godt og sundt arbejdsmiljø.

582232090.jpg

Nu fornemmer Louise, at medarbejderne muligvis er overbelastede, da der har været travlt i en længere periode. Men Louise er i tvivl om, hvorvidt hendes fornemmelse er rigtig. Derfor overvejer hun at bede en eller to af sine medarbejdere observere og informere hende, hvis nogen i teamet virker overbebyrdet.

Kilde: www.lederne.dk

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen