Berlingske Business

Når butikschefen er »Palle alene i verden«

aaa

Maria er butikschef for en tøjbutik i et indkøbscenter. Hun har haft jobbet i seks måneder, men har før haft fritidsjob i butikken, der en del af en landsdækkende kæde.

Maria er butikschef for en tøjbutik i et indkøbscenter. Hun har haft jobbet i seks måneder, men har før haft fritidsjob i butikken, der en del af en landsdækkende kæde.

Til daglig er Maria ansvarlig for personale og drift, og hun får omkring en gang om måneden besøg af sin distriktschef, som hun vender større beslutninger med.

Maria oplever af og til, at distriktschefen enten udskyder eller helt aflyser deres månedlige møder. I de tilfælde har de en aftale om, at hun kan ringe eller skrive en mail, hvis hun har brug for at tale med ham om noget.

Nu står Maria med en medarbejder, som gentagne gange giver hende udfordringer i forhold til vagtplanen: Medarbejderen møder for sent, når hun skal afløse de andre medarbejdere. I flere tilfælde har hun helt glemt at møde op, før der blev ringet efter hende. Maria har i den forbindelse tidligere givet medarbejderen en skriftlig påtale. Marias bæger løb over, da medarbejderen for et par dage siden ringede og fortalte, at hun tager på ferie i den kommende uge og derfor ikke kan tage sine vagter i butikken.

Derfor har Maria nu i to dage forsøgt at få sin distriktschef i tale – på mobil, mail og sms. Uden respons. Hun vil gerne afskedige medarbejderen inden månedens udgang, men hun skal i princippet have distriktschefens accept i forhold til den slags beslutninger.

Hvad skal Maria gøre?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen