Berlingske Business

MT Højgaard hænger i kviksandet

dd
Torben Biilmann, adm. direktør for entreprenørkoncernen MT Højgaard Foto:

MT Højgaard – for ikke mange år siden landets førende, største og mest magtfulde entreprenørkoncern med historiske tråde tilbage til en stolt tidsalder for dansk ingeniørkunst.

Men pyha, sådan er det ikke mere. Det vil være forkert at sige, at MT Højgaard konstant er i krise, men det er dælme tæt på. 2014 ender med et blodrødt minus på en kvart mia. kr. Nuvel, forbedringer på driften, men tab som følger af retssager på 400 mio. kr trækker det hele i rødt.

ll

Egentlig burde MT Højgaard stryge det lille »ekstra« i ekstraordinære tab og kalde det ved dets rette navn, ordinære tab.

Manden i førerhuset hedder Torben Biilmann, som kom til i 2012, da den tidligere topchef blev fyret. Vend denne virksomhed, lød opgaven. Turn­arounden har dog lange udsigter. Biilmann & Co. hænger fast i kviksandet og har derfor svært ved at få foretaget denne 180 graders vending. Kursmæssigt hænger også de bagvedliggende ejere, Højgaard og Monberg & Thorsen, bagefter og hører i dag til fondsbørsen små selskaber.

Anders Dam

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen