Berlingske Business

Manden bag hovedpersonen i Mærsk

Lars-Erik Brenøe
Lars-Erik Brenøes 25 års jubilæum hos A.P. Møller - Mærsk. Michael Pram Rasmussen holder tale for Lars-Erik Brenøe Foto:

55-årige Lars-Erik Brenøe var for en gang skyld begivenhedens hovedperson, da han fredag blev fejret for 25 års tjeneste i A.P. Møller Mærsk.

Lars-Erik Brenøe er normalt den høje alvorlige mand bag hovedpersonen. Sådan var det, når hedengangne Mærsk Mc-Kinney Møller gjorde sin entre på A.P. Møller – Mærsks årlige generalforsamling. Sådan er det i dag, når datteren Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla ankommer.

Menfredag gjaldt blitzlysene den 55-årige Lars-Erik Brenøe, der fejrede sit 25 års jubilæum i konglomeratets tjeneste og som familiens væbner.

I 19 år var han Mærsk Mc-Kinney Møllers personlige assistent og mest betroede medarbejder – de seneste fire år har han været datterens og familiens. Det kræver en loyal indsats, og at man har sans for både det politiske, det forretningsmæssige og det mediemæssige. En af de mere spektakulære opgaver var at lukke hr. Møllers hjertebarn, Lindøværftet.

Lars-Erik Brenøes 25 års jubilæum hos A.P. Møller - Mærsk.

I dag er Lars-Erik Brenøe executive vice president og head of chairman’s office samt medlem af A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal og blev i marts familiens sikre hånd i Danske Banks bestyrelse.

Og så er han altid god for en anekdote - eksempelvis denne:

En ung mand søger job i rederiet og siger til personalechefen, at han godt ved, hvad de syv takker i A.P. Møller-stjernen står for.

Personalechefen er straks interesseret: »Nå, hvad betyder det så?«

»Det betyder, at der er syv arbejdsdage i ugen,« siger den unge mand.

Personalechefen er der prompte: »Forkert. Det betyder syv arbejdsdøgn.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen