Berlingske Business

Ludoman på arbejdspladsen?

fqe
Deltag i ugens dilemma Foto:

Deltag i ugens ledelses-dilemma. Hvad gør du hvis en af dine ansatte er ludoman?

Du er øverste chef hos en privat kursusudbyder. Forretningen går fint, og det er lykkedes dig at samle et hold af inspirerende og efterspurgte undervisere til jeres kurser.

Nu har du fået mistanke om, at din medarbejder Kim, der har ansvaret for jeres online marketing kurser, har udviklet en spilleafhængighed.

Kim er det, man kan kalde en helt almindelig mand: 35 år, gift og far til to børn.

Han plejer at virke glad og tilfreds med sin arbejdsplads. På det seneste har han dog gentagne gange udvist utilfredshed med sit lønniveau, som ellers ligger ganske pænt i forhold til gennemsnittet.

Du plejer ikke at lytte til sladder, men der er blevet talt i krogene om, at Kim flere gange er set ved en spillehal, der ligger i nærheden af arbejdspladsen, og da du selv har hørt ham tale om ”store satsninger” på online pokerspil, begynder du at ane et mønster.

Du har ingen erfaring med ludomani og er i tvivl om, hvordan du griber situationen an, og hvor meget du kan tillade dig at blande dig.

, uge 7

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen